Say Bye-bye to Migraine


Lama sudah tidak berkongsi cerita kehidupan Autumn kan...ekeke... 2 tahun bah sudah pula berlalu... Ok, ini kali mau cerita pasal sakit kepala (migraine) saya..  Perempuan lebih kerap hadapi perubahan hormon, selalunya la... Saya tidak ingat tahun berapa saya kena migraine ni, yang pasti saya diserang ketika saya masih bekerja dengan syarikat pertama ... means ketika my 1st job la, walaupun baru dalam alam pekerjaan...huh, punya banyak kena buat but is ok la banyak benda belajar specially management. Admin,account,HR..semua pun sapu...apa tidak kena serang migraine kan.. saya bukan mau cerita pasal kerja ni, saya mau cerita macam mana migraine ini serang saya setiap bulan... Pada mulanya, memang masih lagi boleh bertahan setiap kali diserang makan penadol...mula-mula makan 1 biji ja, tidak tau berapa lama saya naikkan dos sebab dah tiada effect.... Lepas resign my 1st job at Sept 2008 then join audit firm, every month terpaksa pergi klinik ambil MC..every month juga Dr bagi saya postan (gitu kah eja?) tapi saya tidak makan sebab takut dengan ubat tahan sakit... saya ni sebenarnya tidak suka makan ubat even supplement. 

2010 move kerja di Nilai, sama juga migraine ikut juga saya merantau. Nasib jumpa HOD (Ms Weng & Ms Gan)yang understanding, asal migraine kerja saya di ofice duduk saja la...yang penting report on time submit. Ms Gan 3 month after saya join baru dia join, dia rekomen 1 klinik pakar  perempuan suruh minta check pasal migraine. Ok, disebabkan migraine bertambah teruk saya cepat-cepat la minta consult. Dr tu cakap dia pun tidak dapat buat apapa selain bagi saya ubat migraine, lupa apa sudah nama ubat tu... mau tidak mau terpaksa juga makan ubat tu kalau tidak bulan-bulan kena MC,awal lambat kena pecat.... Ms Gan pada masa yang sama pernah sebut pasal vitamin B, tapi saya masa tu masih lagi tidak mau ambil supplement...sihat lagi kunun kenapa mau makan supplement...so cerita migraine saya bulan-bulan sama juga la kena makan ubat, sebab bulan-bulan memang dia datang sekali macam itu aunt juga la...haha...so kena stock ubat tu...lagi 1 ubat tu Dr cakap ambil dari Singapore,kalau habis kena tunggu...


2013 October back for good konon, balik Sabah... Migraine ikut juga saya balik Sabah, sebelum tu sedia sudah saya pajak ubat migraine sebab takut teda jual nanti sambil tanya seorang sepupu kalau dia pun mau sebab dia pun macam saya juga menderita migraine ...klau tidak pajak nah, ndk ko napatai tahan sakit.... then sepupu saya ada cakap pasal Shaklee ni, boleh bantu maybe dia cakap..dia suruh saya cari pengedar dan tanya... Ok, untuk kali pertama saya pun search la internet tengok history Shaklee ni... Wow, sudah beratus tahun... saya fikir cuba la,lagipun tidak macam lain-lain supplement bah mahal...mampu milik la katakan... Saya fikir-fikir, siapa ah jual Shaklee macam pernah nampak post di facebook... sambil tanya kawan... Saya jumpa la Sylvia Yong, kenalan dalam FB saja juga dari kawan sorg yang bernama Sylvia Lee... Biz partner punya biz partner... cerita kami nanti bersambung, so dia perkenal kan set migraine ni bagi saya.....




Saya makan ini bulan November 2013, sekali join member sebab harga member lagi murah... tau la ni penyakit bulan-bulan serang kan... December masih lagi ada denyut-denyut migraine tapi sakit dah berkurang...terus terang tanpa saya sendiri sedar, saya pun tidak tahu start bila migraine saya melarikan diri.... Laki pun senang hati, sebab dah teda org dia perlu jaga hantuk kepala ke dinding...hahaha..pernah sudah dihantuk ni kepala,tapi syukur sekarang ok sudah.... mungkin kamu tidak percayakan sebab saya member mesti la promote ....apa kata kamu cuba 1 set untuk 1 kali saja, bukan juga mahal...boleh makan berbulan-bulan lagi.... 









0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

My Blog List